Juridisch loket geopend voor DLF leden

Loket biedt hulp bij vragen over privacy, ICT en contracten

Vanaf vandaag (9 april 2020) biedt de Dutch Laravel Foundation (DLF) in samenwerking met ICTRecht een juridisch loket aan voor alle leden van de DLF. Via dit Juridisch loket worden snel en kosteloos (korte) vragen beantwoord over privacy, ICT, (IT-)contracten en andere juridische vragen over het leveren van IT-diensten. Denk bijvoorbeeld aan vragen over (nieuwe) regelgeving, een check op de eigen voorwaarden, over contracten, over privacy (by design), over conflicten met klanten of over het veiligstellen of overdragen van IE-rechten.

Tijdelijke uitbreiding in verband met corona-crisis

De verspreiding van het coronavirus en de genomen overheidsmaatregelen om verdere verspreiding in te dammen, raken steeds meer bedrijven. Ook ICT-bedrijven. Daarom is het tijdelijk ook mogelijk om juridische vragen over de gevolgen van corona aan het Juridisch loket te stellen. Bijvoorbeeld vragen over waar je als werkgever op moet letten als je werknemers thuiswerken (beveiliging en privacy), conflicten over opzeggingen van contracten, overmacht, of wat je moet doen als een leverancier niet meer (op tijd) kan leveren. Maar ook vragen over steunmaatregelen en arbeidscontracten kan je tijdelijk bij het loket kwijt.

Over ICTRecht

Het Juridisch loket wordt gefaciliteerd door adviesbureau ICTRecht. Al 15 jaar verleent ICTRecht gespecialiseerd juridisch advies over ICT, privacy en internet. ICTRecht doet dit met een team van meer dan 60 specialisten – vanuit de kantoren in Amsterdam, Groningen en Brussel. De adviseurs hebben unieke gespecialiseerde kennis en langdurige ervaring met onder andere privacy, digitaliseringsvraagstukken, contractenrecht, informatietechnologie, e-commerce, cloud en continuïteitsoplossingen. Daarnaast heeft ICTRecht een erkende opleidingsinstelling, die geaccrediteerd is door de Orde van Advocaten en heeft ICTRecht een volledige detacheringsafdeling.

Kosteloos voor deelnemers van DLF

Beantwoording van alle vragen is kosteloos, mits de vragen relatief snel te beantwoorden zijn. Stel je vragen aan het Juridisch loket via dlf@ictrecht.nl.